Unas webáruház vélemény

UNAS webáruház vélemény 7 év tapasztalattal

 

Unas webáruház vélemény 7 év távlatából: Hihetetlen, de már 7 éve üzemeltetek az UNAS webáruházakat. Teljesen véletlenül keveredtem hozzájuk. 7 éve még nem volt ekkora kultusza a bérelhető webáruházaknak. Az online vállalkozásokat tanító oktatóanyagok meg sem említették, hogy létezik ilyen, hogy bérelhető webáruház. Meg egyáltalán nem volt ennyi szolgáltató, aki ilyen-olyan szolgáltatással segítette volna egy webshopos munkáját.




Első találkozásom az UNAS webáruházzal

Hetekig küzdöttem a wordpress-es webshop telepítésével, de annyira kiszámíthatatlan volt az egész, programozói tudás nélkül folyamatosan elakadtam benne.

Közben folyamatosan bújtam a netet, hogy más hogy csinálja a fehérnemű webshopját és találtam egyet, ami kifejezetten tetszett ránézésre. Ami történetesen egy UNAS-os webshop volt, és az oldal alján egy linkről eljutottam az UNAS weboldalára.

Összeállt a kép, hogy az UNAS-nál havidíjért lehet webshopot regisztrálni, meg van ügyfélszolgálat, ami segít, ha elakadtam, meg van legalább egy magyar nyelvű help, ami segít a beállítgatásokban. Akkor így megláttam a fényt az alagút végén, hogy nahát akkor így lesz nekem webshopom.

Akkor még nem volt Shoprenter, meg másabb bérelhető webshopok se nagyon, maga ez a kifejezés se volt közismert, hogy bérelhető webáruház.

Már akkor is nagyon olcsó volt egy UNAS-os webshop. Így viszonylag hamar eldöntöttem, hogy az UNAS rendszert fogom használni. 7 év alatt persze egy csomót fejlődött, változott az UNAS rendszer. Praktikus új funkciók jelentek meg. Látszott, hogy folyamatosan dolgoznak a fejlesztésével. Ha elakadtam, mindig kaptam segítséget, a webshop mindig stabilan, megbízhatóan működött.

Egy másik webshop rendszer vajon több pénzt hozna?

Időről-időre teszteltem, megnéztem más rendszereket, hátha azok jobban működnek, sikeresebb lennék-e webshopommal, ha más rendszert használnék.

Mindig arra jutottam, hogy funkciókban, tudásban egyik sem jobb mint az UNAS. Persze az előfordult, hogy más rendszerek tudtak olyan dolgot, amit az UNAS akkor még nem tudott, és jól jött volna nekem is az a funkció. De azt is láttam, hogy olyan kiemelten hasznos dolgot, amire alapvetően szükségem van és az UNAS-ban jól működik, azt meg nem tudja a másik rendszer.

Mi webshop tulajdonosok időről-időre belesünk abba a hibába, hogy a webshop rendszerünkben keressük a hibát, mikor keveselljük a forgalmat, pedig általában nem a rendszerben van a hiba, hanem abban, hogy nem végezzük el a napi feladatainkat a webshopunkkal kapcsolatban.




Shoprenter kontra Unas webáruház vélemény

Leggyakrabban a UNAS-t a Shoprenter-rel hasonlítják össze, hiszen ők a két meghatározó szereplő a bérelhető webáruházak piacán. Nagyon leegyszerűsítve szerintem kb. ugyanazt tudja a két rendszer, a Shoprenter-es webshop külalakra szebb, az UNAS meg olcsóbb.

Illetve a két cégnek van egy alapvető különbség a marketing stratégiájában. A Shoprenteresek rengeteget kommunikálnak, publikálnak, képzéseket szerveznek, nagyon látványosan működnek. Az UNAS meg szépen csendben teszi a dolgát, működtetnek, fejlesztenek, közben viszonylag alacsonyan tartják az árakat.

De figyeld meg, hogy ez csak a két cég marketing stratégiájában lévő különbség! A háttérben a webshop rendszer tudásában, amivel dolgozni fogsz nincs lényeges különbség.

Hogyan válassz az UNAS és Shoprenter között?

(1) Regisztrálj tesztáruházat mind a két szolgáltatónál. Próbálgasd mind a két kezelőfelületet, melyikkel tudnál jobban boldogulni. “Gyilkold” kicsit az ügyfélszolgálatok idegeit, mennyire segítőkészek, hogyan oldják meg a problémádat.* Tapasztald ki, mire számíthatsz tőlük később.

(2) Gondold végig az egész webáruház üzemeltetési stratégiádat, hogy fogsz működni. (Ebben segít az “Indíts Te is webshopot” videó tanfolyamom).

  • Hogyan fogod adminisztrálni a webshopodat, milyen külső szolgáltatókkal fogsz együtt dolgozni. Futár cég, könyvelő program, készletnyilvántartó program, bankkártya elfogadó megoldások.
  • Hogyan fogsz marketingezni, milyen külső szolgáltatókat veszel igénybe a marketingedben. Ár-összehasonlító oldalak, intelligens marketing rendszerek, közösségi oldalak, hírlevélküldők

(3) Ha ez megvan, akkor vizsgáld meg, hogy a két webshop rendszerben hogyan lehet integrálni ezeket a külső szolgáltatásokat. Hogyan tudod felépíteni az adott webshop rendszerrel az egész webshop ügymenetedet. Melyik lenne kedvezőbb számodra?

(4) Vizsgáld meg az ár érték arányt. Kapsz-e annyival többet a Shoprentertől, amennyivel drágább, mint az UNAS?



*Nem tartozik ide, de kezdőként egyszer azt kérdeztem meg az UNAS ügyfélszolgálattól, hogy miért lila az egyik link a sablonomban, mikor a többi kék, ez így milyen gázul néz ki. :)))) És akkor megtanították nekem, amit akkor nem tudtam még, hogy a már megtekintett linkek lesznek lilák… Ez mostani eszemmel nyilván piti dolog, de akkor  régen nem hagyott nyugodni, és megoldották a problémámat kedvesen, türelmesen. :)))

 

Légy naprakész webáruház, webshop témában, iratkozz fel a VIP listánkra

Naprakész információk webáruház nyitás, webshop készítés, webshop üzemeltetése, webáruház bérlés témában

Feliratkozással hozzájárulsz, hogy marketing célú üzeneteket is küldjünk számodra. A hírlevelekről bármikor leiratkozhatsz a levél alján található linken. Adatkezelési azonosító: NAIH-69182/2013.

2 thoughts on “Unas webáruház vélemény

  1. Ezután úgy tűnik elfelejtheted, hogy az UNAS olcsóbb. Belehúztak rettenetesen Tomikáék, valószínűleg a soproni lakásárak emelkedéséhez igazították az új díjaikat.
    Az viszont mutatós szegénységi bizonyítvány, hogy alapból ugyanúgy 500 MB tárhely van az Unas új előfizetői csomagban. És persze az is fogtechnikus megoldás, hogy kispórolták a 2000 termékes variációt. Mindezek mellett a szervereik sem igazán fittek, időnként nagyon le vannak lassulva, a weboldalszerkesztés ilyenkor komoly idegmunka.

  2. Az UNAS által használt szerverek olyan gyatrák, hogy le kell tiltaniuk néhány nagy keresőt, mint a Yandex vagy a Baidu. A szerverek tesztelésekor a 403 Forbidden válasz érkezik.
    Az Unas munkatársai azt híresztelik, hogy mint “mindenütt máshol” teszik ezt meg a weboldal üzemeltetők megkérdezése és tájékoztatása nélkül (egyébiránt teljesen titokban).
    A másik ok, hogy a hackerek ne indíthassanak ezekből a keresőkből támadást. (Közröhej válasz, mivel egy hacker ugyanúgy megtalálja a Google-t is, de a helyi felhasználó hű a megszokott keresőjéhez.)
    A szervereken alkalmazott 403-as tiltással alapvetően ki is zárják a webshop üzemeltetőket a keresőpiac jelentős szeletéből.
    A hazugság ott tetőzik, hogy maga az unas.hu megtalálható mindkét keresőben a Yandexben és a Baiduban is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..