UNAS webáruház vélemény 7 év tapasztalattal
Unas webáruház vélemény 7 év távlatából: Hihetetlen, de már 7 éve üzemeltetek az UNAS webáruházakat. Teljesen véletlenül keveredtem hozzájuk. 7 éve még nem volt ekkora kultusza a bérelhető webáruházaknak. Az online vállalkozásokat tanító oktatóanyagok meg sem említették, hogy létezik ilyen, hogy bérelhető webáruház. Meg egyáltalán nem volt ennyi szolgáltató, aki ilyen-olyan szolgáltatással segítette volna egy webshopos munkáját.
Első találkozásom az UNAS webáruházzal
Hetekig küzdöttem a wordpress-es webshop telepítésével, de annyira kiszámíthatatlan volt az egész, programozói tudás nélkül rendszeresen elakadtam benne. 🙁
Közben folyamatosan bújtam a netet, hogy más hogy csinálja a fehérnemű webshopját és találtam egyet, ami kifejezetten tetszett ránézésre. Ami történetesen egy UNAS-os webshop volt, és az oldal alján egy linkről eljutottam az UNAS weboldalára.
Összeállt a kép, hogy az UNAS-nál havidíjért lehet webshopot regisztrálni, meg van ügyfélszolgálat, ami segít, ha elakadtam!!!! Illetve van magyar nyelvű leírás a használathoz, ami segít a beállítgatásokban. Ebben a pillanatban megláttam a fényt az alagút végén, hogy nahát akkor így lesz nekem webshopom.
Akkor még nem volt Shoprenter, meg tudtommal másabb bérelhető webshopok se nagyon, maga ez a kifejezés se volt közismert, hogy bérelhető webáruház. Marék aranyért lehetett egyedi fejlesztésű webáruházakat készíttetni.
Akkor is nagyon kedvező díjú volt egy UNAS-os webshop. Így viszonylag hamar eldöntöttem, hogy az UNAS rendszert fogom használni. 7 év alatt persze egy csomót fejlődött, változott az UNAS rendszer. Praktikus új funkciók jelentek meg. Látszott, hogy folyamatosan dolgoznak a fejlesztésével. Ha elakadtam, mindig kaptam segítséget, a webshop mindig stabilan, megbízhatóan működött.
Egy másik webshop rendszer vajon több pénzt hozna?
Időről-időre teszteltem, megnéztem más rendszereket, hátha azok jobban működnek, sikeresebb lennék-e webshopommal, ha más rendszert használnék.
Mindig arra jutottam, hogy funkciókban, tudásban egyik sem jobb mint az UNAS. Persze az előfordult, hogy más rendszerek tudtak olyan dolgot, amit az UNAS akkor még nem tudott, és jól jött volna nekem is az a funkció. De azt is láttam, hogy olyan kiemelten hasznos dolgot, amire alapvetően szükségem van és az UNAS-ban jól működik, azt meg nem tudja a másik rendszer.
Megfigyeltem egy érdekes jelenséget:
Mi webshop tulajdonosok időről-időre belesünk abba a hibába, hogy a webshop rendszerünkben keressük a hibát, mikor keveselljük a forgalmat, pedig általában nem a rendszerben van a hiba, hanem abban, hogy nem végezzük el a napi feladatainkat a webshopunkkal kapcsolatban.
Azzal, hogy mik ezek a nélkülözhetetlen napi feladatok, sokat foglalkozom az Indíts Te is webshopot! tanfolyamomon.
Shoprenter kontra Unas webáruház vélemény
Leggyakrabban a UNAS-t a Shoprenter-rel hasonlítják össze, hiszen ők a két meghatározó szereplő a bérelhető webáruházak piacán. Nagyon leegyszerűsítve szerintem kb. ugyanazt tudja a két rendszer, a Shoprenter-es webshop külalakra szebb, az UNAS meg olcsóbb.
Illetve a két cégnek van egy alapvető különbség a marketing stratégiájában. A Shoprenteresek rengeteget kommunikálnak, publikálnak, képzéseket szerveznek, nagyon látványosan működnek. Az UNAS meg szépen csendben teszi a dolgát, működtetnek, fejlesztenek, közben viszonylag alacsonyan tartják az árakat.
De figyeld meg, hogy ez csak a két cég marketing stratégiájában lévő különbség! A háttérben a webshop rendszer tudásában, amivel dolgozni fogsz szerintem nincs lényeges különbség.
Hogyan válassz az UNAS és Shoprenter között?
(1) Regisztrálj tesztáruházat mind a két szolgáltatónál. Próbálgasd mind a két kezelőfelületet, melyikkel tudnál jobban boldogulni. “Gyilkold” kicsit az ügyfélszolgálatok idegeit, mennyire segítőkészek, hogyan oldják meg a problémádat. Tapasztald ki, mire számíthatsz tőlük később. Ez nagyon fontos!
Megtörtént eset:
Kezdőként egyszer azt kérdeztem meg az UNAS ügyfélszolgálattól, hogy miért lila az egyik link a sablonomban, mikor a többi kék, ez így milyen gázul néz ki. :))))
És akkor megtanították nekem -amit akkor még nem tudtam- , hogy a csak a már általam megtekintett linkek lesznek lilák és csak nálam… Ez mostani eszemmel nyilván piti dolog, de akkor régen nem hagyott nyugodni, de megoldották a problémámat!! Kedvesen, türelmesen. :)))
(2) Gondold végig az egész webáruház üzemeltetési stratégiádat, hogy fogsz működni. (Ebben segít az “Indíts Te is webshopot” videó tanfolyamom).
- Hogyan fogod adminisztrálni a webshopodat, milyen külső szolgáltatókkal fogsz együtt dolgozni. Futár cég, könyvelő program, készletnyilvántartó program, bankkártya elfogadó megoldások.
- Hogyan fogsz marketingezni, milyen külső szolgáltatókat veszel igénybe a marketingedben. Ár-összehasonlító oldalak, intelligens marketing rendszerek, közösségi oldalak, hírlevélküldők
(3) Ha ez megvan, akkor vizsgáld meg, hogy a két webshop rendszerben hogyan lehet integrálni ezeket a külső szolgáltatásokat. Hogyan tudod felépíteni az adott webshop rendszerrel az egész webshop ügymenetedet. Melyik lenne kedvezőbb számodra?
(4) Vizsgáld meg az ár érték arányt. Kapsz-e annyival többet a Shoprentertől, amennyivel drágább, mint az UNAS?