UNAS webáruház keresőoptimalizálása 1. lépés: Legyen jó sok tartalmad
Az UNAS webáruház keresőoptimalizálása esetén (de minden más esetben is…) az alapszabály az, hogy azokra a szavakra és kifejezésekre, amikre a témáddal kapcsolatban keresnek az érdeklődők legyen valamilyen tartalmad. Egy olyan aloldalad, amire eljutva a látogató azt kapja, amit vélhetően keresett, amikor beírta azt a bizonyos kereső szót, kifejezést a Google-ba.
Gyárts belőlük annyit, amennyit csak bírsz.
Unas SEO a gyakorlatban
A tartalom gyártást az UNAS-ban praktikusan kategóriák és plusz tartalmi oldalak létrehozásával tudod megtenni.
Tavalyi újítás volt az UNAS-ban, hogy tetszőlegesen beállíthatod, hogy egy kategória megjelenjen-e a menüben vagy sem. Ez azért fontos újítás az UNAS webshopok keresőoptimalizálásában, mert a sok tartalomra ugyan szükség van a keresőoptimalizáláshoz, a látogatók oldaladra való tereléséhez, de a látogatót összezavarná a sok-sok aloldal, ha már konkrétan ott van a weblapodon és ott próbálja átlátni a kínálatot. Szerencsére most már tudunk olyat csinálni az UNAS webáruházunkban, hogy létrejön a kategória oldal, de nem látszik a menüben.
A plusz tartalmi oldal létrehozása akkor javasolt egy kereső szóra, vagy kifejezésre, ha logikailag nem lehet rá kategóriát csinálnod vagy nincs olyan terméked, ami megfelelne neki. Például a “fehérnemű mosása” kifejezésre valószínűleg egy leíró részt vár a látogató színes képekkel illusztrálva, így ilyet kell készíteni neki. Míg a “merevítős melltartó” kifejezésre kategóriát hoztam létre, mert sok ilyen termékem van, ami megfelel ennek a kifejezésnek.
A plusz tartalmi oldaladba az UNAS-ban már termékeket is tudsz beszúrni az új “Termékajánló” tartalmi elem segítségével. Ezzel színesítheted a megjelenő tartalmadat, ha logikailag illik oda, és vásárlásra ösztönözheted a látogatódat.
UNAS webáruház keresőoptimalizálása 2. lépés: meta adatok kitöltése
Minden kategória oldal és plusz tartalmi oldal szerkesztő felületén megadhatod az alábbi adatokat:
Kereső barát url: ez praktikusan a kereső szó vagy kifejezés ékezetek nélkül, kötőjellel
Title: a kereső szó vagy kifejezés
Description: egy mondatos leírás az oldalról, lehetőleg kezdődjön a kereső szóval
Ha ezeket a rubrikákat üresen hagyod, akkor az UNAS rendszer legenerálja neked ezeket. Személyes tapasztalatom az, hogy ezt nagyon ügyesen csinálja a rendszer. Az utóbbi években már üresen hagytam.
Most már készen is van az UNAS webáruház keresőoptimalizálása?
Természetesen nem, még számos dolgot lehet tenni, beállítani, hogy javítsuk a helyezésünket a Google-ban.
- Érdemes figyelni rá, hogy magának a tartalomnak a felépítése megfeleljen a keresőoptimalizálás általános elveinek.
- Építsünk külső-belső linkeket.
- Képek keresőoptimalizálása.
De messze a legfontosabb dolog, hogy legyen tartalmad, amire rátalálhat a látogató és az olyan minőségű legyen, hogy választ adjon a kérdésére, ami miatt elkezdett keresni. Ezért fogja szeretni és szívesen megmutatni a webshopodat a google.