Kép nélkül egy webshopban nem lehet eladni. A kép maga az élet. Fontos hogy az eladásra kínált terméket vizuálisan jól be tud mutatni. Még akkor is, ha egy csavarról van szó, ami pont úgy néz ki, mint egy csavar. 🙂 Ráadásul van még kb. másik 100 féle csavar, amit árulsz a webáruházadban.

Ha egy termékhez nincs kép, akkor az mindig gyanús a vevő számára:

Ezek még csak egy képet se töltöttek fel, biztos hazudnak a cuccról, rejtegetnek valamit. Biztos gagyit akarnak rám sózni. Lehet, hogy az egész oldal egy átverés, és csak a pénzemet akarják ellopni…

Ideális esetben a gyártótól kapsz terméket bemutató képeket. Vagy ha nem is Te, de valaki más már kapott és feltöltött a netre, amit Te le fogsz tőle tölteni. Ha minden kötél szakad, akkor pedig saját magadnak kell elkészítened a termékfotót. Ugyanis még egy mobillal lekapott kép is jobb, mint a  semmi kép. Ha nincs fotód, az is megoldás lehet, hogy összehozol egy szemléltető grafikát.

Akárhogy is jutsz a képhez, biztosan szerkesztened kell rajta, hogy illeszkedjen a webshopodba és vásárlásra ösztönözze a látogatódat.

A ‘nincs kép’ állapotnál csak egy fokkal jobb a ‘van kép, de szar’: kicsi, nem jól látszik rajta a cucc, különböző méretű, szedetvedett, más valakinek van rajta a logója

Ez a ‘szar kép’ se tudja betölteni a funkcióját: bizalmat építsen a vevőben, informálja és vásárlásra ösztönözze

Szükséged lesz még képekre a Facebookra, a Pinterestre, az Instagramra, a szakmai tartalmaidhoz. Gyakorlatilag bármilyen online megjelenésedhez.

Ideális esetben lenne egy grafikusod, akinek csak annyit mondasz, hogy csinálj nekem egy ilyen, meg ilyen képet. Ő azonnal ugrik és pikk-pakk megcsinálja, amint neked szükséged van rá. Mindezt persze ingyen vagy nagyon fillérekért csinálja.

Az élet nem így működik. A profi grafikusok ütemezik a munkájukat, napokat, heteket kell várni, míg elkészül egy kép, grafika. És hát ők ebből élnek, és elkérik a munkájuk árát.

Egy webshoposnak pedig rengeteg képre van szüksége. Az a 22-es csapdája a webshoposok számára a képekkel kapcsolatban, hogy egy kép pénzben kifejezve nem hoz neked annyi bevételt, mint amennyibe az elkészítése kerül. Ha pedig nincs képed, akkor pedig nincs bevételed.

Az az egy megoldás van, hogy saját magad vagy ha vannak alkalmazottaid, akkor ők megtanulják azokat az alapvető képszerkesztési fogásokat, amire egy webshopnak szüksége van. Nem az a cél, hogy sztár grafikussá válj, hanem hogy olyan képeket tudj szerkeszteni, ami a webshopod számára megfelelő. Mindezt könnyen, gyorsan, rutinszerűen.