Képek szerepe a webshopban

Kép nélkül egy webshopban nem lehet eladni

A kép maga az élet. Fontos hogy az eladásra kínált terméket vizuálisan jól be tud mutatni. Még akkor is, ha egy csavarról van szó, ami pont úgy néz ki, mint egy csavar. 🙂 Ráadásul van még kb. másik 100 féle csavar, amit árulsz a webáruházadban.

Ha egy termékhez nincs kép, akkor az mindig gyanús a vevő számára:

Ezek még csak egy képet se töltöttek fel, biztos hazudnak a cuccról, rejtegetnek valamit. Biztos gagyit akarnak rám sózni. Lehet, hogy az egész oldal egy átverés, és csak a pénzemet akarják ellopni…

webshop-akcio-2-kicsi

Hogyan juthatsz képekhez?

1. Kapsz képet a gyártótól

Ideális esetben a gyártótól kapsz terméket bemutató képeket. Ezeket a képeket biztos meg kell vágnod, hogy illeszkedjen a webshopodba.

2. Kerítesz valahonnan a netről

Elképzelhető, hogy a gyártó készített profi képet a termékről, de te nem állsz vele direkt kapcsolatban, hogy elkérhesd tőle. Így a mások által feltöltött képeket fogod letölteni. A méretük szinte biztosan nem lesz jó a webshopba, meg kell őket vágnod. Az is lehet, hogy a másik webáruház már rárakta a saját logóját a képre, amit találtál. Ezt így egy az egybe nem használhatod fel, valahogy le kell szedni róla a nem kívánatos feliratot.

3. Te magad készíted el a fotót

Előfordulhat, hogy saját magadnak kell elkészítened a termékfotót. Ugyanis még egy mobillal lekapott kép is jobb, mint a  semmi kép. Ha nincs fotód, az is megoldás lehet, hogy összehozol egy szemléltető grafikát. Ha olyan terméked van, ami jól fotózható, akkor felszerelhetsz magadnak egy mini fotóstúdiót.

Akárhogy is jutsz a képhez, biztosan szerkesztened kell rajta, hogy illeszkedjen a webshopodba és vásárlásra ösztönözze a látogatódat.

A ‘nincs kép’ állapotnál csak egy fokkal jobb a ‘van kép, de szar’: kicsi, nem jól látszik rajta a cucc, különböző méretű, szedett-vedett, más valakinek van rajta a logója

Ez a ‘van kép, de szar’ se tudja betölteni a funkcióját: bizalmat építsen a vevőben, informálja és vásárlásra ösztönözze

webshop-akcio-2-kicsi

Nem csak a webshopodba kellenek képek…

Szükséged lesz még képekre a Facebookra, a Pinterestre, az Instagramra, a szakmai tartalmaidhoz. Gyakorlatilag bármilyen online megjelenésedhez.

Ideális esetben lenne egy grafikusod, akinek csak annyit mondasz, hogy csinálj nekem egy ilyen, meg ilyen képet. Ő azonnal ugrik és pikk-pakk megcsinálja, amint neked szükséged van rá. Mindezt persze ingyen vagy nagyon fillérekért…

Az élet nem így működik. A profi grafikusok ütemezik a munkájukat, napokat, heteket kell várni, míg elkészül egy kép, grafika. És hát ők ebből élnek, és elkérik a munkájuk árát.

A képek 22-es csapdája

Egy webshoposnak rengeteg képre van szüksége. Az a 22-es csapdája a webshoposok számára a képekkel kapcsolatban, hogy egy kép pénzben kifejezve nem hoz neked annyi bevételt, mint amennyibe az elkészíttetése kerülne. Ha pedig nincs képed, akkor nincs bevételed.

A megoldás kép problémára

Az az egy megoldás van, hogy saját magad megtanulod, vagy ha vannak alkalmazottaid, akkor ők megtanulják azokat az alapvető képszerkesztési fogásokat, amire egy webshopnak szüksége van.

Nem az a cél, hogy sztár grafikussá válj, hanem hogy olyan képeket tudj szerkeszteni, ami a webshopod számára megfelelő. Mindezt könnyen, gyorsan, rutinszerűen.

webshop-akcio-2-kicsi

 

Légy naprakész webáruház, webshop témában, iratkozz fel a VIP listánkra

Naprakész információk webáruház nyitás, webshop készítés, webshop üzemeltetése, webáruház bérlés témában

Feliratkozással hozzájárulsz, hogy marketing célú üzeneteket is küldjünk számodra. A hírlevelekről bármikor leiratkozhatsz a levél alján található linken. Adatkezelési azonosító: NAIH-69182/2013.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.