Eladó webáruház hirdetésekkel egyre gyakrabban találkozhatunk
Elhiszem, hogy csábít a lehetőség, hogy egy már működő webshopot vegyél át. Hiszen így biztosítva érezheted, hogy valóban pénzt fog neked hozni a webshop, nem neked kell azt hosszas munkával neked magadnak felépítened, fellendítened a semmiből és már az első perctől bevételt termel neked. 🙂
Milyen webshopot érdemes megvenni?
Biztos vagyok benne, hogy van olyan eladó webáruház, amit érdemes átvenni. Abban is biztos vagyok azonban, hogy az eladó webáruházak többsége nem ilyen. Gondolj bele, miért adna el valaki egy arany tojást tojó tyúkot, ha minden olyan klasszul megy? Vagy ha tényleg ilyen a webshop, akkor valószínűleg az eladási ára is kifejezetten borsos lesz.
Jól gondold meg, hogy milyen webáruházat veszel át. Érdemes lehet külső, tapasztalt segítséget is igénybe venni az eladó webáruház átnézéséhez. Inkább fizess ki az elején pár 10.000 Ft-ot egy szakértőnek, mint hogy később akár milliókat veszíts.
Milyen eladó webáruház fajtákkal találkozhatsz:
A.) Sikeres, ellenőrizhetően jövedelmező az eladó webáruház
A webáruház eladói rendelkezésedre bocsájtják az elmúlt egy vagy több év részletes statisztikáit. Hány megrendelés volt, ezek a megrendelések milyen forrásból érkeznek, konkrétan milyen termékeket vásároltak vevők, ezeken mekkora volt a haszon.
Google Analitycs statisztikákból ellenőrizheted a weboldal látogatottságát évekre visszamenően.
A Searc Console (leánykor nevén webmestereszközök) megmutatja, hogy az elmúlt 90 napban milyen kulcsszavakra érkezett kattintás a weboldalra, és hogy hányszor jelent meg az oldal egy adott kulcsszóra.
Az ugyanis baromi jól hangzik, hogy egy oldal első helyen van a google-ban az ‘xy’ szóra, de könnyen előfordulhat, hogy nem is keresnek egy szóra a keresőben, vagy nem olyan sokan, hogy az első helyezésnek valódi értéke lenne.
Ezeket a statisztikákat egyébként akkor is érdemes elkérni, ha valaki hirdetést akar eladni neked. Az a tapasztalat, hogy ritkán adják oda, aminek semmi más okát nem tudom elképzelni, mint hogy az adott oldalnak közel sincs olyan látogatottsága, mint amit állítanak róla. Vagyis nem éri meg ott hirdetni.
Az átadandó szállítói kapcsolatokat (gyártókat, nagykereskedéseket) is ellenőrizd le, hogy valóban zökkenőmentesen fog folytatódni az együttműködés, ha átveszed a webáruházat.
B.) Nem megy jól az eladó webáruház, de van benne valamilyen fantázia
Ahhoz, hogy ezt az eladó webáruház kategóriát felismerd eléggé járatosnak kell lenned az e-kereskedelem világban. Szerintem ezt csak nagy tapasztalat birtokában lehet eldönteni.
Csak akkor érdemes foglalkozni vele, ha jó a termék, van rá kereslet, elfogadható az árrés, és az eladó által már elvégzett munkának van valódi értéke számodra.
Valódi érték az, ha a webáruház megvásárlásával pénzt és vagy időt spórolsz meg, ahhoz képest, hogy ugyanilyen webshopot Te alakítanál ki a nulláról.
- jó helyezés a keresőben
- feltöltött termékek
- egyedi termék leírások
- kiépített szállítói kapcsolatok
- olcsó készlet (ezzel mindig óvatosan, lehet hogy eladhatatlan, azért próbálják elpasszolni a webshoppal együtt)
- stb…
C.) Nem is megy jól az eladó webáruház és potenciál sincs benne
Azt hiszem, erről a kategóriáról nincs mit beszélni…
Vagyis csak annyit, hogy ismerd, fel ha ezzel a kategóriával találkozol. 😉