A hírlevél küldés lényege
Ha egy látogatót rá tudsz venni arra, hogy megadja neked az email címét, akkor utána hírlevél küldés formájában tudsz vele kommunikálni. Az üzeneteddel utána tudsz nyúlni, vissza tudod csábítani az oldaladra.
Ha nem szerzed meg az email címét, ha nincs hírlevél feliratkozás, akkor vagy visszajön az oldaladra vagy nem. Az a tapasztalat, hogy általában nem jönnek vissza. Vagy ha esetleg vissza is akarna jönni, már nem is emlékszik az oldalad nevére, nem talál vissza hozzád.
Egy online vállalkozás, így a webshop sem képzelhető el hírlevél küldés nélkül
Érthetetlen módon sok webáruház egyáltalán nem küld ki hírleveleket, nem épít email listát. Súlyos hiba, Te ne kövesd el. Pénzt hagynál az asztalon…
Hírlevél küldés lépései
A hírlevél küldéshez egy hírlevél küldő rendszerre lesz szükséged.
Az Unas rendszer tartalmaz saját, beépített hírlevél küldő rendszert, de csatlakoztathatsz más külső rendszereket is. A külső rendszerek annyiban lehetnek előnyösebbek, hogy az ő fő profiljuk a hírlevél küldő rendszer fejlesztése, így biztosan összetettebbek, többet tudnak.
A hírlevél küldő rendszer azt csinálja, hogy ugyanazt a tartalmú levelet egyszerre, egy gombnyomásra több címre is kiküldi megszemélyesítve. Pl. beállíthatjuk, hogy a levélbe szólítsa nevén a hírlevél a címzettet. Ha bármilyen más adatot is nyilvántartunk, akkor azt is be lehet szerkeszteni személyre szabottan egy hírlevélben.
Email címek gyűjtése, hírlevél feliratkozás
Ahhoz, hogy elkezdhess hírleveleket küldeni, először email címeket, feliratkozókat kell gyűjtened. A hírlevél küldő rendszerrel létre lehet hozni feliratkozási űrlapokat, ahol az érdeklődők megadhatják az email címeket.
Hírlevél küldés címzettjeinek leválogatása
Ha már vannak feliratkozóink, akkor az adatbázisban tárolt adatok alapján leválogathatjuk, hogy kiknek szeretnénk kiküldeni hírlevelet. Általában célszerű nem mindenkinek ugyanazt a tartalmú levelet küldeni, hanem szegmentálni és mindenkinek olyan levelet küldeni, ami érdekelheti.
Például én szoktam olyat csinálni melltartó akcióknál, hogy csak olyanoknak küldök ki levelet, akiknek van akciós darab a méretükben. Így azokat nem terhelem a leveleimmel, akik ha akarnának se tudnának akciós darabot vásárolni.
A kiküldendő hírlevél megírása
Ha megvan, hogy kiknek szeretnél levelet küldeni, akkor készítsd el magát a levelet. Ehhez a hírlevél küldő szoftverben lesz egy word-höz hasonló szerkesztő felület. A szoftverrel személyre szabható a kiküldött levelet. Például az adatbázisban tárolt keresztnevén szólítja a hírlevél olvasót.
Ha más adatot is tartalmaz az adatbázisod, azt is beszúrhatod a leveledbe. A címzett postafiókjában úgy jelenik meg a levél, mintha közvetlenül a Te email címedről ment volna ki a levél.
Miről szóljon a hírleveled?
A hírlevél küldés célja az hogy az olvasó fejében Te legyél az egyes számú megoldás a témádban. Amint aktuális lesz neki, hogy vásároljon olyan terméket, szolgáltatást, amit te kínálsz egyből Te juss az eszébe, hozzád forduljon, nálad vásároljon. Fent kell tartanod az érdeklődését a következő vásárlásáig.
Akkor fog téged tartani az adott téma szakérőjének, megbízható szolgáltatónak a szakmádban, ha erről korábban már meggyőzted: hitelesen kommunikálsz, hasznos tartalmakat küldtél neki a szakmáddal kapcsolatban, látja, hogy képben vagy az újdonságokkal kapcsolatban, nem csak eladni, hanem segíteni akarsz neki.
Fontos, hogy ne csak a termékeidet próbáld eladni a levélben, hanem értéket is adj.
Itt olvashatsz arról, hogy hogyan válassz hírlevél küldő rendszert.