Webáruház készítés lépései – webshop nyitás stratégia

A webáruház készítés lépései alatt mindenki kicsit mást érthet. Lehetnek ezek a lépések technikaiak, vagy akár stratégiaiak. Szerintem ez az utóbbi kiemelten fontos. Ha tudom, hogy mik a terveim, merre megyek, akkor a technikai lépéseket, eszközöket meg tudom találni.

A webáruház készítés lépései stratégiai szempontból

Fontos tanács előre is: ne húzd az időt, kezdj bele minék előbb a webáruház készítés lépései megvalósításába.

1. Találd ki, hogy mit szeretnél árulni, a webáruház készítés lépései közül ez a legfontosabb

Tapasztalni fogod, hogy az online világban az információ, a szöveges tartalom ad el. Bármi is lesz a webshop terméked, biztos, hogy sokat kell a témával foglalkoznod. Szóval érdemes olyat választani, ami érdekel, mert különben csak kínlódni fogsz.

Az ideális webshop termék, kicsi méretű, nem törékeny, nem romlandó, könnyen szállítható és raktározható, nagy árrést lehet rajta elérni, az embereknek nagy szükségük van rá, és rendszeresen újra is rendelik, nincs vagy nagyon ritka a vásárlástól való elállás, könnyen és gyorsan beszerezhető, kevés a konkurens.

Tapasztalat alapján ilyen termék nem nagyon létezik, valamelyik tényezőben kompromisszumot kell majd kötnöd. Vagy ha Te tudsz ilyet, akkor már meg is van, hogy mit érdemes a leendő webshopodban árulnod. 😉

Például az én termékem, a nagy méretű melltartó és fürdőruha sem ideális termék.

Nagyon leszűkítettem vele a piacot, egy adott méretnél már nem tudok nagyobbra nőni, mert elfogynak a potenciális vásárlók, akiknek eladhatnám a  cuccomat. Gyakori a visszaküldés, mert egyszerűen nem jó a méret, vagy nem úgy áll, ahogy a megrendelő elképzelte. Már elég sok a konkurens, aki szintén árul nagyméretű fehérneműt és sokat szívok a beszerzéssel is.

Ellenben kicsi méretű, nem törékeny, nem romlandó, könnyen szállítható és raktározható, elfogadható árrést lehet rajta elérni. Az elégedett vevők átlagban évente újra vásárolnak.

Erről a témáról foguk még külön is írni egy cikket, mert érdemes alaposabban kielemezni, hogy milyen terméket érdemes webshopban árulni.

2. Regisztrálj be egy webshopot

Akármit is fogsz árulni, szinte biztos, hogy a legtöbb vevőd a keresőből fog jönni. Az pedig időbe telik, amíg a Google feltérképezi a webáruházadat. Tehát minél előbb elindítod, akár csak teszt üzemmódba, annál hamarabb fog neked pénzt termelni. Minél előbb elkezded megtanulni a webshop rendszert használni, annál hamarabb tudsz pénzt termelni.

Én a helyedben regisztrálnék egy 150 termékes webshopot az UNAS-nál, ami minden funkciót tud. Ez negyedévre nettó 9.000 Ft-ba kerül (bruttó 11.430 Ft). Ha felhasználod a 10%-os kuponkódomat, akkor kapsz  még plusz 10% kedvezményt. (Kedvezmény kód: ae6f-3712)

webáruház készítés lépései

Kezdj el ismerkedni a rendszerrel, megcsinálni a szükséges beállításokat. Kialakítani a kereső barát szerkezetet, megírnia  szükséges leírásokat. Ezt akkor is megteheted, ha még nincs vállalkozásod és semmiféle webshopos engedélyed. Csak mindenképp állítsd be majd, hogy a webáruház teszt üzemben működik, nem teljesít megrendeléseket. A tanfolyamban megmutatom konkrétan, hogy mit hogyan érdemes beállítani, kialakítani, de már autodidakta módon is érdemes elkezdeni a barátkozást a rendszerrel.




Ha más webshop rendszert használnál, akkor ott is célszerű a legkisebb, de funkció gazdag csomaggal indulni. De én nem ismerek az Unas shop-nál jobb és olcsóbb induló megoldást. Az ingyenes webáruház megoldásokat felejtsd el. Arról is fogok külön írni, hogy mi velük a baj.

3. Indíts egy blogot a témában

Meg kell találnod az embereket, akik majd vásárolni fognak tőled. Őket érdekes, hasznos tartalmakkal tudod megtalálni. Ha nincs érdekes tartalmad, a Google nem küld majd hozzád látogatókat. A blog célja, hogy érdekes az érdekes tartalommal odacsábítsa az oldaladra.

Például itt én a fürdőruhás blogomon írtam egy cikket arról, hogy hogyan kell a fürdőruhánkat gondozni, hogy sokáig megmaradjanak jó állapotban. A cikkben van egy csomó link, ami átmutat a webshopomra. De egyúttal be lehet tenni a blogba feliratkozó űrlapokat, hogy elkérd a látogató email címét és tudj nekik később hírleveleket küldeni.

Az nem számít, hogy még nincs hova átlinkelni, vagy űrlapod sincs, azokat később is be lehet illeszteni, de nincs mese, a hasznos érdekes kommunikációt minél előbb meg kell kezdeni. Hónapok, mire a Google rendesen bejár egy honlapot és megbízhatónak ítél, így felesleges késlekedni.

Ha eddig még sose blogoltál, vagy nem építettél honlapot, akkor szintén itt egy új dolog, amit meg kell tanulnod.

Itt olvashatsz bővebben a blog készítésről! 😉

3. Regisztrálj be egy hírlevél küldő rendszerbe

A hírlevél egy nagyon fontos marketing eszköz egy webáruház életében. Ha tudod valakinek az email címét, akkor bármikor küldhetsz neki egy levelet, visszacsalogathatod a weboldaladra, ráveheted a vásárlásra. Ha nem tudod az emberke elérhetőségét, akkor csak reménykedhetsz benne, hogy magától visszatéved hozzád. Direktbe nem tudsz vele kommunikálni. Ezeknek az email címeknek a begyűjtéséhez és a hírleveleknek a kiküldéséhez kell a hírlevél küldő rendszer.

Ez egy újabb online felület, szoftver, amit meg kell tanulnod használni. Ez megint időt fog igénybe venni.  A legtöbb hírlevél küldő rendszer ajánl ingyenes fiókot, szóval tudni fogsz vele játszani anélkül, hogy fizetned kellene érte az elején.

A hírlevél küldőkről is fogok külön írni. 🙂

4. Keresd meg azokat a forrásokat ahonnan be fogod szerezni a forgalmazandó termékeket és szervezd meg a szállítást

Látni fogod, hogy a kicsi, kezdő vállalkozókat ritkán fogadják tárt karokkal. Legyen szó nagykerről, gyártóról vagy akár futárcégről. Szükséged lesz kitartásra, kreativitásra és időre, míg kiépíted a szállítói kapcsolataidat is. Ha már van fizikai boltod és mellette szeretnél weben is árusítani, akkor neked már csak a fuvar megszerésével kell foglalkoznod.

5. Indulhat a webáruház

Ha nincs még céged, vállalkozásod, indíts egyet. Keress egy könyvelőt, nyiss bankszámlát. Intézd el a szükséges jogi lépéseket, bejelentéseket, kérelmeket: ászf megírása, bejelentkezés az önkormányzatnál, NAIH azonosító szerzése. Ezek szükséges technikai formaságok, nem ezeken fog múlni a webáruházad sikere.

A webáruház készítés lépései közül az 1 lépéssel kezdj, a 2-4. lépést pedig egymással párhuzamosan is végezheted. Ha ezekkel megvagy, jöhet az 5. lépés esetleg már menet közben intézheted ezeket is, ha biztos vagy  a dolgodban.

Légy naprakész webáruház, webshop témában, iratkozz fel a VIP listánkra

Naprakész információk webáruház nyitás, webshop készítés, webshop üzemeltetése, webáruház bérlés témában

Feliratkozással hozzájárulsz, hogy marketing célú üzeneteket is küldjünk számodra. A hírlevelekről bármikor leiratkozhatsz a levél alján található linken. Adatkezelési azonosító: NAIH-69182/2013.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.